in ,

Beogradska tvrđava dobila nove multimedijalne sadržaje

Foto: Pixabay

Beogradska tvrđava dobila je nove multimedijalne sadržaje koji su izuzetno značajni u cilju interpretacije kulturnog nasleđa, uz upotrebu modernih digitalnih tehnologije, kao i lakše dostupnosti ovih sadržaja javnosti na interesantan i neposredni način, navedeno je na sajtu javnog preduzeća.

U okviru novog prostora Vizitorskog centra koji je renoviran u Baroknoj kapiji nalazi se stalna postavka maketa Beogradske tvrđave, modelovanih u 3D tehnologiji. Zahvaljujući primeni novih tehnologija, posetioci će moći da vide izgled Beogradske tvrđave koji je imala u tri bitna istorijska perioda. Jedan predstavlja srednjovekovno srpsko utvrđenje, zatim period turske vladavine i velika austrijska rekontrukcija – barokni Beograd u austrijskom dobu.

Modelovane makete mogu se pogledati na interaktinom panelu, a sadržaju su multimedijalni i multijezični. Svaki od navedenih perioda sadrži opis istorijskih okolnosti kroz prikaz testova i zvučnih sadržaja, kao i opise najvažnijih objekata koji su izgrađeni.

Interaktivan tabla dostupna je svim posetiocima, a pored srpskog, svi sadržaji su prevedeni i na pet stranih jezika.

– Verujemo da će pažnju posetiaca privući i novi dokumentarni film koji je dobio svoju stalnu projekciju u okviru jedne od prostorija u Rimskom bunaru. Ovaj spomenik kulture koji oduvek budi najviše interesovanja posetilaca na Beogradskoj tvrđavi, sada na direktan način približava izgled bunara sa snimkom prikaza silaska u njegove dubine i šetnju hodnicima. Kroz prikaz kratkog filma u trajanju od tri minuta otkrivamo posetiocima i glavne istorijske činjenice – kažu u JP Beogradske tvrđave.

Celokupan projekat pod nazivom “Unapređenje i modernizacija poslovanja uspostavljanjem kvalitetne digitalne infrastrukture i turističke signalizacije kroz nova kreativna tehnološka rešenja za kulturno istorijske spomenike na prostoru Beogradske tvrđave” finansiran je od strane Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija u 2021.godini, a multimedijalne sadržaje izradila je firma Go2Tech d.o.o. iz Beograda.




Vaše mišljenje je Pozitivno / Negativno

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Omiljeno mesto Beograđana još je pod velom tajne: Tašmajdan je jedan od najmističnijih parkova

Italijanska humanitarna organizacija podiže omladinski centar za Srbe u Velikoj Hoči