in ,

Bez tramvajskih šina od Ustaničke: Evo kako će biti izgrađen ovaj deo Beograda

Foto: ATA Images / BGuzivo

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio je Javni uvid u Nacrt Plana detaljne regulacije područja uz Bulevar kralja Aleksandra, između Ustaničke i Partizanske ulice.

Granica Plana obuhvata deo teritorije gradske opštine Zvezdara i to regulaciju Bulevara kralja Aleksandra od Ustaničke do Partizanske, cele i delove blokova duž trase Bulevara kralja Aleksandra, od Ustaničke do Partizanske, kao i delove blokova duž Bajdiner ulice. Površina obuhvaćena Planom iznosi 29,69 hektara.

Planskim rešenjem smanjena je širina regulacije Bulevara kralja Aleksandra (u proseku 5-10 metara obostrano na obuhvaćenoj dužini oko dva kilometra) koja je planirana važećom planskom dokumentacijom a koja do sada nije realizovana. Na ovaj način povećana je korisna površina blokova za mešovite gradske centre i umanjen broj postojećih objekata ugroženih širenjem postojeće regulacije saobraćajnice, navodi se u nacrtu PDR-a.

Planirane površine koje ovaj dokument predviđa su površine za objekte i komplekse javnih službi, Osnovna škola “Dragojlo Dudić”, depandans predškolske ustanove, zelene površine, skver, zaštitni zeleni pojas, komunalne površine, odnosno ambulanta JKP Veterina Beograd, mreža saobraćajnica, površine za infrastrukturne objekte i komplekse, transformatorska stanica, rezervoar “Stojčino brdo” i merno regulaciona stanica.

Kada je reč o planiranim površinama ostalih namena, predviđene su površine za stanovanje i to zona S6 – zona transformacije porodičnog stanovanja u delimično formiranim gradskim blokovima u višeporodično stanovanje. U planu su i mešoviti gradski centri (zona M4 sa podzonama M4.1 i M4.2 – mešoviti gradski centri u zoni više spratnosti), kao i komercijalni sadržaji (zona K4 – zona pratećih komercijalnih sadržaja). Planirane su i površine za sportske objekte i komplekse (ST1).

Što se tiče raspodele površina, planirano je da za osnovno obrazovanje bude izdvojeno 1,61 hektara, za saobraćajne površine 7,75 hektara, za infrastrukturne objekte i komplekse 1,26 hektara, za komunalne površine 0,08 hektara, za zelene površine 0,45 hektara, za stanovanje 3,84 hektara, za mešovite gradske centre 13.6 hektara, za sportske objekte 0,7 hektara, a za komercijalne sadržaje 0.4 hektara.

Ono što upada u oči je što nacrt PDR-a ne predviđa tramvajske šine od Ustaničke ka Malom Mokrom Lugu.

“Prema planskim postavkama i smernicama razvoja sistema javnog linijskog prevoza, Sekretarijata za javni prevoz, planirano je zadržavanje postojećih trasa autobuskih linija koje saobraćaju Bulevarom kralja Aleksandra. Izgradnja metro sistema usloviće reorganizaciju sistema javnog linijskog prevoza u ovom delu grada. Jedna od planiranih stanica metroa je i stanica “Ustanička”, na kojoj se danas nalazi autobusko–tramvajski terminus. S obzirom na to da je na ovoj poziciji ispunjen kriterijum intermodalnosti sistema, kao i da vođenje tramvaja u sredini kolovoza (u razdelnom ostrvu) zahteva veću širinu regulacije i smanjuje mogućnosti transformacije kontaktnog tkiva, ne planira se nastavak tramvajske mreže duž Bulevara kralja Aleksandra ka Malom Mokrom Lugu. Kao početno-završna stanica tramvajske mreže na ovom pravcu zadržava se terminus “Ustanička”.

Prema Planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade druge linije metro sistema – II etapa, na oko 500m istočno od raskrsnice Ustaničke i Bulevara kralja Aleksandra definisana je podzemna trasa druge linije beogradskog metroa. Takođe, u kontaktnoj zoni Plana, u bloku između Bulevara kralja Aleksandra, Drežničke ulice, Pešačkog prolaza 2 i Pešačkog prolaza 3, planiran je evakuaciono-ventilacioni otvor metro sistema. U daljem sprovođenju Plana, za lokacije koje se nalaze u zoni trase metroa, obavezna je saradnja sa JKP Beogradski metro i voz i Sekretarijatom za javni prevoz”, ukazuje se u dokumentu.

U dokumentu se navodi da se ostavlja mogućnost reorganizacije mreže linija u skladu sa razvojem saobraćajnog sistema, kroz povećanje i promenu prevoznih kapaciteta na postojećim linijama, uspostavljanje novih i reorganizaciju mreže postojećih linija.

“U tom smislu, ukoliko se ukaže potreba, moguće je planirati i tramvajski podsistem u krajnjim desnim saobraćajnim trakama Bulevara kralja Aleksandra”, napominje se u ovom dokumentu.

Kako se između ostalog navodi u dokumentu, koncept ulične mreže zasniva se na PGR Beograda prema kome Bulevar kralja Aleksandra zadržava rang magistrale dok ostale saobraćajnice unutar granice plana ostaju deo sekundarne ulične mreže.

Poprečni profil Bulevara kralja Aleksandra, kako je precizirano, planiran je sa dve vozne trake po smeru (ukupna širina kolovoza 14 metara), razdelnim ostrvom (širina 2 metara, osim u delu raskrsnice sa Ustaničkom ulicom, gde širina iznosi 5 metara) obostranim trotoarima (minimalna širina 3 metara), kao i pojasom zelenila u okviru regulacije saobraćajnice, promenljive širine.

Kao raskrsnice sa punim programom veza planirani su ukrštaji sa Bajdinom, Novom A3, Mirijevskom, Novom 1 i Partizanskom.

Vaše mišljenje je Pozitivno / Negativno

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Trudnica uhvatila muža sa drugom dok se ljubio nasred ulice, a on je izubijao u glavu i čupao

Prodat još jedan simbol Beograda